Pages

May 14, 2009

Berita baik dan buruk.

Salam.

Hari ini ada sedikit berita baik dan berita buruk yang saya terima. Jadi saya patut mula dengan yang mana dulu? Berita baik atau berita buruk? Kalau 'omputih' kata, "save the best for the last".
Ada orang lebih suka dapat berita buruk dulu, sebab lepas itu boleh gembira dengar berita baik. Ada orang lain pulak lagi suka kalau dengar berita baik dulu, sebab nak bagi hati gembira dan bersedia nak terima berita buruk lak.

Apa-apa pun, saya sebenarnya ada berita nak beritahu.
Pasukan hoki kebangsaan gagal ke akhir hoki Piala Asia di Kuantan. Memang agak sedihlah sekarang ini.
Berita baiknya pula, pasukan badminton negara telah berjaya melangkah ke separuh akhir Piala Sudirman dan akan bertemu pasukan China, Sabtu ini.

Kalau tak percaya, pergilah baca suratkhabar, takkan saya nak beritahu semua. Kalau susah sangat nak beli suratkabar, bacalah akhbar "online" yang ada sekarang ini. Utusan ke, Sinar Harian ke, Harakah ke, janji boleh baca.

Satu lagi, tahniah diucapkan kepada semua yang berjaya mewujudkan sesuatu dalam masa yang begitu singkat. Tak kisahlah wujudkan apa sekalipun, janji wujud. Kumpulan ke, nota matematik ke, kawan baru ke, hatta air liur sekalipun, setinggi-tinggi tahniah diucapkan. Tanpa anda, asti apa yang anda usahakan itu tidak wujud dengan begitu cepat.

P/S : Kalau tak tahu baca tulisan Cina, jangan pula mengada-ngada pergi beli Nan Yang Siang
Pau pula.

No comments: