Pages

May 05, 2009

Antara 1 dan -1



Selamat kembali, selamat membaca.
Kali ini saya nak taip sedikit buah fikiran berkaitan perkara-perkara yang mungkin ada sangkut-paut dengan kehidupan anda.

Antara keperluan dan kemahuan.
Antara usaha dan norma.
Antara sahabat dan kenalan.
Antara pemimpin dan pengikut.
Antara rendah diri dan bangga diri.
Antara ramai dan tidak.
Antara banyak dan sedikit.
Antara cemerlang dan gagal.
Antara kebaikan dan keburukan.
Antara ingat dan lupa.
Antara kasih dan sayang.

Setakat itu saja yang dapat saya fikirkan. Kemudian, pasti anda akan berkata seperti ini:
"Apsal 2 pilihan je? Hidup ni kan ada banyak pilihan.". Ya, anda memang betul. Apa yang saya taipkan di atas hanyalah perkara-perkara asas sahaja.

Sebagai contoh, antara ramai dan tidak. Ada orang mengatakan 5 itu ramai dan ada yang kata tidak. Ada juga yang kata 5 itu sederhana. Semuanya terpulang kepada anda. Apa yang saya taipkan hanya untuk membuat saya dan anda yang membaca berfikir sejenak.

Sekian.

No comments: